maanantai 1. joulukuuta 2014

Joulukuun ensimmäinen!

Nyt on jo joulukuu! Olen tähän asti pidättäytynyt joulun vietosta, emmekä ole askarrelleet tai käsitelleet joulua muutenkaan sen kummemmin. Olen saanut tiukan kotikasvatuksen sen suhteen, että joulua ei vietetä ennen joulukuuta ja siinä ollaan pysytty. ;)

Joulukuussa olen päättänyt tehdä joka ainoa arkipäivä bloggauksen! Meillä on nimittäin käytössä nyt toista vuotta joulusukka, jonne tonttu käy viemässä jotain öisin. Tonttu laittaa sukkaan joko yllätyksen tai jonkun kirjeen. Sukka on aika iso, joten sinne mahtuu kyllä kohtuullisen kokoisia jouluyllätyksiä. Olen miettinyt kaikkien päivien yllätykset jo etukäteen, eli minun tehtävänäni on enää muistaa toimittaa tontunhommat sukkaan asti.


Ensimmäisenä päivänä joulusukasta löytyi kirje. Kuva on vähän kummallinen, koska amatöörimäisesti rajasin lasten nimet pois kuvasta. Tonttu antoi vihjeen, missä yllätys on ja sehän löytyi etsinnän jälkeen sohvan alta!





Nyt ensimmäisenä päivänä lapset saivat Soivan joululaulukirjan.Tänään tuli kyllä heti aivan joulutunnelma, kun lauloimme lasten kanssa joululauluja! Kirjassa on paljon ihan perinteisiä, kaikille tuttuja joululauluja. Kirjassa on sitä paitsi aivan ihana kuvitus ja pienet ja isot tykkäävät ihan vain katsella kuviakin.




Tästä kirjasta saamme koko joulukuun ajalle varmasti paljon riemua.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti